tisdag 8 maj 2012

Min dag med Linnéa

Idag har jag varit med Linnéa. Först på morgonen läste alla i klassen. Jag fick läsa lite i Linnéa bok. Den hette Lasse Majas detektivbyrå -Tåg mysteriet och är skriven av Martin Widmark.

 Sen fick man jobba med det som man behövde arbeta med. Det var lite olika för alla.  Jag jobbade med min mattebok. Helt plötsligt började det pipa väldigt högt! Först trodde jag det var 1A och Vincent som ville busa med oss, men det var brandlarmet!
Jag blev jätterädd när alla började springa. Det var tur att det bara var en övning.

Sen på rasten gungade jag fågelbogunga. Jag ramlade nästan av. Det var tur att Linnéa höll i mig! Efter rasten följde jag med på slöjden. Linnéa sydde på en minibläckfisk som ska hetta Oskar. Hon lovade att jag ska få träffa honom när han är klar.
Det blev lite långtråkigt att sitta och titta på. Så det var tur att jag träffade Alvas orm Wilma. Först tyckte jag att Wilma var läskig, men sen tyckte jag hon var jättesnäll.

Det här har varit en jättebra dag!







1 kommentar: