onsdag 25 april 2012

Min dag med Alva

I dag på rasten har jag varit på fotbollsplan och lekt med Alva, Ella, Rebecka, Emmie och Elin. Dom hjulade och stod på händer och gjorde kullerbyttor. Jag försökte göra en kullerbytta men det är inte lätt. Sedan gick det bra för att Alva hjälpte mig. Man blir helt prickig av att vara på fotbollsplan. Det är alldeles fullt av små, små svarta prickar av gummi i gräset. Eftersom det inte är riktigt gräs på fotbollsplan så är det inte riktig jord. De små gummikulorna ska vara låtsasjord.



På lektionen jobbade jag med Alvas mattebok. Det var lite svårt att skriva för att pennan var så stor. När jag hade jobbat ett stund i matteboken gav fröken K mig en alldeles egen  liten mattebok. Jag fick låna en penna av Alva och sedan jobbade jag i den lilla matteboken. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar