måndag 26 mars 2012

Nykomlingen

Hej!

Idag vaknade jag i ett klassrum. Jag vet inte alls hur jag kom hit och någon hade satt en lapp på mig där det stod:
"Hej klass3A! Får jag flytta in till er?"
I början var jag lite blyg. Jag gömde mig i Fröken Ks väska ett tag. När jag kikade över kanten så såg jag bänkar och stolar, böcker, pennor och papper. Och så en massa barn som verkade glada. Det var lite obekvämt där nere i väskan. Det låg nycklar, glasögon, några pennor och en en borste i väskan. När jag rullade runt och hamnade på borsten så kändes det som att sova på en igelkott.
Som tur var så plockade fröken K fram mig ur väskan efter ett tag. Det var bra att hon höll i mig, för jag var nog lite rädd. Efter ett tag börade jag trivas ändå. Barnen tittade på mig, men dom verkar snälla. Dom har lovat att visa mig skolan som de går på om en vecka eller så. Först tänker jag vänja mig lite mer vid människor genom att vara nära fröken K ett tag.

Fröken K har lovat att jag ska få följa med på mycket skoj. Idag tex gick vi bort till förskolan en liten stund. Det var mest för att Fröken K inte har lärt sig nallespråket så bra än, men förskolebarnen pratar nallespråket jättebra. Så dom fick träffa mig och så kunde de berätta för Fröken K att jag heter Charlie Nalle. Men jag brukar kallas för bara Charlie.
Nu ska jag följa med till personalrummet. Jag tror att jag ska undersöka hur kaffemaskinen fungerar.


2 kommentarer: